شعر در سخن محمد ریاضت

صفحه رسمی شاعر کتاب های شکوفه های پاییز ،در خلوت پسکوچه ها و نهانکده ی دل ، محمد ریاضت

شعر در سخن محمد ریاضت

صفحه رسمی شاعر کتاب های شکوفه های پاییز ،در خلوت پسکوچه ها و نهانکده ی دل ، محمد ریاضت

در این صفحه آخرین آثار ، اشعار ، کتاب های چاپ شده ، اشعار به صورت دکلمه و آخرین خبر‌ها در مورد شاعر ارجمند جناب آقای محمد ریاضت قرار خواهد گرفت.

خداوندا مرا بخشاى که یاغى گشته ام من                                     زبانم لال ز درگاهت فرارى گشته ام من
نمى دانم کدام حرف تو را باور کنم من                                       شکایت از تو دارم بر کدام داور کنم من؟
گر که شیطان را به خالق در عناد و در ستیز است                          بگو نقش من بنده در این دعوا چه چیز است
که خواند او مرا هر چه به ظاهر دلنشین است                              تو زنهارم دهى کان یک گناه آتشین است
تو گویى مِی نخور ، مردم میازار، روزه دارى کن                            ترک  خمر و باده  و  هم  میگسارى  کن
مر ا شیطان بگوید باده و مِى دلنشین است                                 خوشا مستى که اول آخر دنیا همین است
ز من خواهد نمانم منتظر بر حوریان را                                       بیابم ساغر و ساقى ، پشیز دانم جهان را
                                                                       ***
تو گویى"گر یکى برگى نیفتد من نخواهم                                    گر فلک با تو ستیزد، هم در افتد من بخواهم"
تو گویى "مى کنند رشد گر درختان ،من بخواهم                            گر نمانند و یکایک مى شوند خشک من بخواهم"
تو گویى "برف و باران گر ببارد، من بخواهم                                  یکى میشى  اگر  بره  نزاید  من  نخواهم
شب و روز و گذار این زمان را من بخواهم                                  کند شمس و قمر روشن جهان را من بخواهم"
                                                                  ***
پس خداوندا همه بو د و نبود  آراستهٔ توست                              هر آنچه هست ونیست اراده وهم خواستهٔ توست
بیا خالق مرا از بند شیطانت رها کن                                          بیا اى پاک  پاکان  خوبى  از  زشتى  سوا  کن
که تنها این تو هستى در تمام جسم و جانم                                 تو میتابی به چشمم تا به مغز استخوانم
تو هستى من، من هستم تو، که هر دو در هم هستیم                   اگر در من نباشى تو بگو پس ما چه هستیم؟
که من نزدیکتر از تو در کجا یابم به خویشتن                              که با من باشدش امروز و هم فردا که نیست تن

ما را در اینستاگرام دنبال کنید                  sher_dar_sokhan @

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی